درحالیکه جامعه مسلمانان آلمان علاوه بر شهروندان آلمانی، شامل مسلمانان ترک، ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، بوسنیایی و غیره می‌شود اما در این میان، واکنش شهروندان آلمانی به حضور مسلمانان در جامعه‌شان متفاوت است که گاهی اوقات موجب کنش‌ها و واکنش‌هایی می‌شود، آنچه که در ادامه می‌آید اشاره به درخواست ممنوعیت حجاب در مدارس و مهدکودک‌ها از سوی شهردار توبینگن است.

شهردار توبینگن خواستار ممنوعیت حجاب در مدارس و مهدکودک‌ها شد

شهردار توبینگن خواستار ممنوعیت روسری برای کودکان در مهدکودک‌ها و مدارس شد. او در نامه‌ای که برای گروه «باشگاه دختران توبینگن» نوشته است، از دختران مسلمانی که روسری نمی‌پوشند، حمایت کرد. به گفته او پوشیدن روسری انتخاب بسیاری از دختران مسلمان نیست.

بوریس پالمر شهردار توبینگن در ماه نوامبر در سخنانی از ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران جوان گفت که با انتقاداتی مواجه شد. در آن زمان، گروه «باشگاه دختران توبینگن» به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه زنان، گردهمایی در سالن شهرداری توبینگن برگزار کرده بود و در میان شرکت‌کنندگان، دختران محجبه نیز حضور داشتند.

با این وجود، بوریس پالمر در سخنرانی خود درباره ممنوعیت حجاب برای دختران جوان گفت. پس از این سخنرانی، برگزارکنندگان این برنامه در نامه‌ای از شهردار انتقاد کردند. شهردار توبینگن روز سه‌شنبه در نامه‌ای سرگشاده در پاسخ به نامه برگزارکنندگان برنامه روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، از ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران جوان در مهدکودک‌ها و مدارس حمایت کرد.

او در این نامه نوشته است:دختران جوان باید بدانند که اگر روسری نپوشند، خدا آنان را مجازات نمی‌کند. پالمر همچنین در این نامه عنوان کرده که او از نخستین کسانی بوده که پتیشن سازمان مدافع حقوق زنان «زمین زنان» را برای ممنوعیت پوشیدن روسری امضا کرده است. مسئولان سازمان حقوق زنان «زمین زنان» مدت‌ها است که با جمع‌آوری امضا تلاش می‌کنند تا پوشیدن روسری را برای دختران زیر سن قانونی در آلمان ممنوع کنند.

پوشیدن روسری برای برخی نشانه قدرت است، چرا که در مذهب آنان، حجاب اهمیت زیادی دارد. با این وجود بسیاری معتقدند که در موسسات آموزشی و فضاهای عمومی آلمان، باید مقرراتی برای استفاده از روسری وجود داشته باشد.

پالمر در پاسخ به برگزارکنندگان برنامه روز جهانی مبارزه با خشونت نوشت: اگر زنان جوان روسری بپوشند، خودشان این تصمیم را گرفته‌اند، اما کودکان نباید حجاب داشته باشند. پوشیدن روسری تنها در صورتی قابل قبول است که کودکان تا زمانی که به بلوغ دینی برسند، بتوانند حداقل در مدارس، زندگی بدون روسری را نیز تجربه کنند.

این مطلب را هم ببینید:   ای کاش به جای ممنوع کردن حجاب، به قتل و تجاوز رسیدگی می کردند!!

 

منبع: فارس