تبلیغات حجاب روی اتوبوس های شهری در کانادا خبرساز شد. بنرهای تبلیغاتی که تصویری از یک زن باحجاب را نشان می دهند، توسط بانوان “مجمع اسلامی آمریکای شما” (ICNA) طراحی و اجراشده است. اعضای این مجمع احساس می کنند کمبود آگاهی در مورد اینکه چرا زنان حجاب را می پوشند وجود دارد.

آشا صدیقه یکی از اعضای این مجمع درمورد هدف تبلیغات حجاب میگوید: “اولین و مهمترین سوء تفاهم مردم در مورد حجاب این است که زنان مسلمان تحت ستم قرار دارند و نیازمند آزادسازی آنها هستند.” “مردم فکر می کنند ما توسط اعضای خانواده، مردان، شوهران، پدران، یا پسرانمان مجبور شده ایم، اما این دلیل درستی نیست، ما این کار را با انتخاب خودمان انجام می دهیم”.

او توضیح میدهد که حجاب را به عنوان شیوه ای برای بیان ایمان و شیوه زندگی اش استفاده می کند:

“در حقیقت کلمه” حجاب “به معنی عفاف و پاکدامنی است. این یکی از قوانین زندگی من است که به من راه صحبت کردن، راه رفتن، فکر کردن و نحوه ارتباط با جامعه را یاد می دهد. این فقط یک تکه پارچه نیست.”

بانوان “مجمع اسلامی آمریکای شمالی” گاهی در بازارها این تبلیغات را روی میز قرار میدهند تا پیام خود را به دیگران منتقل کنند. اما آشا صدیقه میگوید، تبلیغات روی اتوبوس به آنها اجازه میدهد تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا کنند.

“ما متوجه شده ایم که مردم واقعا علاقه مند به یادگیری در مورد اسلام و حجاب هستند، اما ما قادر به دستیابی به تعداد زیادی از مردم نیستیم.”

“انتخاب من، غرور من و قدرت من” شعاری است که روی این بنرهای تبلیغاتی نوشته شده است. صدیقه درباره این شعار نیز توضیحاتی بیان میکند:

“این انتخاب من است”، بیانگر آزادی من برای انتخاب حجاب است. شاید برایتان جالب باشد که وقتی من شروع به پوشیدن حجاب کردم، دیدگاهم درباره آزادی تغییر کرد. چرا که حجاب من را از برده داری لوازم آرایشی و مُد مدرن میلیارد دلاری آزاد کرد. »

” غرور من ” به دین من اشاره دارد. درواقع پوشیدن حجاب یعنی من به هویت دینی ام افتخار میکنم.

“قدرت من” نیز نشان دهنده شجاعت کسانی است که حجاب را می پوشانند تا در مقابل هنجارهای اجتماعی ایستادگی کنند و پاکدامنی خود را حفظ نمایند.

این مطلب را هم ببینید:   نحوه ارتباط موثر با مخاطب در تبلیغ حجاب

صدیقه درپایان از گسترش اسلام هراسی در کانادا ابزار نگرانی کرد و این تبلیغات را بعنوان فرصتی برای گفتگوی بیشتر پیرامون اسلام و حجاب عنوان کرد.

رادیو بین المللی کانادا نیز به نقل از «مایا دابو» یکی دیگر از اعضای این گروه، اعلام کرد: وی امیدوار است که این کمپین، کنجکاوی عمومی را افزایش دهد و توجه به حجاب بیشتر شود.

سایت حجاب