انیمیشن خاطرات سفیر، قسمت اول : همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، بخش زن و خانواده‌ (ریحانه) پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR اولین قسمت از مجموعه ۷ قسمتی «خاطرات سفیر» را منتشر کرد. این کتاب روایت یک دانشجوی دختر ایرانی است از دوران تحصیلش در کشور فرانسه.

قسمت اول این مجموعه‌ مربوط به اولین داستان این کتاب و ماجرای حجاب داشتن یا نداشتن این دانشجوی دختر ایرانی مسلمان در دانشگاه تحصیل خود است.‌

کتاب «خاطرات سفیر» خاطرات خانم نیلوفر شادمهری دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه است. بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته‌ی طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند و اینگونه خاطرات سفیر آغاز می‌شود.

کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند.

ایشان در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده و توضیح نیز داده‌اند که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات ایشان است. وی در ایتدای خاطرات خود نوشته: «چند سال پیش وقتی برای تحصیل وارد فرانسه شدم، فکر می‌کردم فقط یک دانشجوی دکترای طراحی صنعتی هستم. اما دقایق زیادی نگذشت تا بفهمم پیش از اینکه دانشجو باشم در هر مقطع یا هر رشته‌ای، نماینده ایرانم و رفتار و گفتارم بیش از اینکه معرف “من” باشند، معرف یک مسلمان ایرانی است. برای کسی مهم نبود من چه می‌کنم و چه می‌خوانم. چیزی که اطرافیانم می‌خواستند بدانند پاسخ سوالات و شبهات ذهنشان بود درباره‌ی هر چه به ایران مربوط می‌شد. مسئولیتم خیلی سنگین‌تر از آن بود که فکرش را می‌کردم. و اینچنین بود که سفیر ایران شدم…»

شادمهری همچنین در مصاحبه‌ای گفته است: «آن زمانی‌که من شروع به مکتوب کردن این خاطرات کردم تعدادی از دانشجویان را می‌دیدم که همان اتفاقاتی که برای من پیش‌آمده برای بعضی از این‌ها نیز افتاده بود. اینها در برخورد با این اتفاقات واکنش‌های خوبی بروز نداده بودند. زیرا در آنجا با پوشش و حجاب خانم‌ها برخورد خوبی ندارند ازاین‌رو تصمیم گرفتم خاطراتم را که بخشی از آن مربوط به برخورد با این‌گونه رفتارها بود را مکتوب کنم تا از این طریق آموزشی نیز داده باشم.»

این مطلب را هم ببینید:   استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پوشاک

اگر شما هم علاقمندید نحوه مواجه با مخالفان و منتقدان اسلام و حجاب را بیاموزید, پیشنهاد میکنم این مجموعه ۷ قسمتی را دنبال کنید. البته راه بهتر این است که کتاب را بخرید و مطالعه کنید.

لینک خرید اینترنتی کتاب