باحجاب هم میتوان برنده شد! این جمله ای است که کتایون خسرویار سرمربی تیم جوانان بانوان ایران به خبرنگار روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت. در ادامه بخشی از متن مصاحبه خانم کتایون خسرویار با این روزنامه را میخوانید.

همیشه عاشق ایران بودم

من خیلی آمریکایی هستم و فقط می دانم که اصالت آذری دارم. من فارسی صحبت نمی‌کردم و حتی نمی‌دانستم ایران از نظر جغرافیایی کجا قرار دارد ولی همیشه عاشق ایران بودم. در سالهای آخر دانشگاه قرار بود به صورت حرفه‌ای برای یک تیم دانشگاهی بازی کنم و تنها شانسی برای من بود که خانواده ام را ببینم و در کنار پدربزرگ و مادربزرگم باشم. دو هفته مرخصی گرفتم و به ایران رفتم ولی مجبور بودم در ایران نیز تمرین کنم چون وقتی به آمریکا بازمی گشتم باید به صورت حرفه‌ای بازی می‌کردم.

به ایران آمدم و یک تیم فوتسال دیدم که شبیه فوتبال بود. البته که بدنم از بقیه دختران قوی‌تر بود و تکل می‌زدم و شوت می‌زدم و همین باعث شد تا همه تعجب کنند. سیستم ایران نیز این است که وقتی کسی چیزی می‌گوید به زودی همه کشور مطلع می‌شوند و اطلاع کسب می‌کنند. این موضوع به گوش شهرزاد مظفر سرمربی تیم رسیده بود. آنها گفتند که می‌خواهند اولین تیم زنان ایران را در فوتبال تشکیل دهند و روی کمک من حساب کردند. بی درنگ قبول کردم. سال ۲۰۰۵ بود. همه چیز را در آمریکا ترک کردم و در ایران فوتبال را ادامه دادم.

باحجاب هم میتوان برنده شد

زنان ایرانی در بازی‌های المپیک و آسیایی و رویدادهای بین‌المللی پیشرفت زیادی داشتند. در مقایسه با کشورهای همسایه شرایط خیلی خوبی داریم. دختران ایرانی بسیار بااستعداد هستند و مربیان خوبی نیز دارند. هرچند با وجود حجاب متفاوت به نظر می رسند.

من فکر می‌کنم حجاب باعث می‌شود انگیزه ورزشکاران ایرانی برای بهتر عمل کردن در رویدادها بیشتر شود. مردم فکر می‌کنند که ما با حجاب قادر به برنده شدن نیستیم ولی این موضوع انگیزه ورزشکاران ایرانی را بیشتر می‌کند. با وجود حجاب هم می‌توانیم مدال کسب کنیم. دختران ایرانی در ورزش‌های گسترده حتی هاکی و اسکیت و فوتبال و دوومیدانی با حجاب اسلامی در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و و نشان می‌دهند تفاوتی وجود ندارد. اگر چه بدون حجاب کار راحت تر است اما با این حال تلاش می‌کنیم تا با حجاب در صدر قرار گیریم. این شرمساری است که نایک از دختران شایسته ایرانی که در رویدادهای مهم حضور دارند حمایت نکرد. در تابستان شنیدیم که نایک از فراهم کردن کفش‌ها برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران کنار کشیده است که در اصل باید به بازیکنان داده می‌شد. قرار گرفتن در این موقعیت خیلی بد است ولی ایرانی‌ها به این رفتارها عادت کردند و آنها به بازار می‌روند و کفش خودشان را خریداری می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید:   صدف خادم : اولین زن بوکسور ایرانی نیستم!