ممنوعیت حجاب در اتریش :

پارلمان اتریش قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن از این پس، دختران مسلمان مشغول به تحصیل در مدارس ابتدایی این کشور حق استفاده از پوشش حجاب را ندارند. این در حالی است که استفاده از پوشش سر برای پسران یهودی و همچنین معتقدان به آئین سیک ممنوع نشده است!

قانون جدید با برخورداری از حمایت حزب حاکم راست میانه و حزب چپ افراطی به تصویب رسید حال آنکه اپوزیسیون به آن رأی منفی داد. به ادعای آنها این قانون درباره پوشش‌هایی اجرایی است که همه یا بخش اعظم مو را پنهان می‌کند و به همین دلیل، ۲ مورد ذکر شده برای دیگر ادیان از آن مستثنی هستند.

چندی پیش در سمیناری تحت عنوان “آیا ممنوعیت روسری خطری برای دموکراسی است؟” تاکید شد که ممنوعیت حجاب در مدارس و مهد کودک ها با مبانی دموکراسی سازگاری ندارد و موجب نقض حقوق شهروندی مسلمانان در اتریش میشود. یکی از کشیش های مسیحی در دفاع از حجاب گفت: دولت اتریش میخواهد نقش حجاب را کمرنگ تر کند. درصورتیکه هر پدرومادری حق دارد سنت های دینی اش را به فرزندانش منتقل کند.

دولت اتریش اعلام کرده میخواهد تشکیل هرگونه جامعه موازی را در اتریش مهار کند و حجاب کودکان در مهدکودک ها و مدارس ابتدایی بخشی از این فرایند هستند!

یکی از شرکت کنندگان مسلمان دراین همایش میگوید: مطبوعات اتریش روسری را بعنوان یک سمبل سیاسی معرفی میکنند. مردم نیز تصور میکنند روسری نماد اعمال فشار بر زنان است. در اروپا بدلیل اینکه برخی از مردم اطلاعات صحیحی درمورد حجاب ندارند به زنان محجبه حمله میکنند.

اتریش تنها کشوری نیست که قانون منع حجاب در آن اعمال مشود. برخی از کشورهای اروپایی اقدام به ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه ها و یا مراکز دولتی کرده اند.

سایت حجاب

این مطلب را هم ببینید:   بانوی اندونزیایی: زنان ایرانی! قدر کشورتان را بدانید