مراسم جشن تکلیف یک رویداد مذهبی است که در مدارس و در منازل برگزار میشود. بسیاری از خانواده ها برای برگزاری جشن تکلیف سنگ تمام میگذارند تا سالروز مکلف شدن یا به عبارتی مشرف شدن فرزندشان به بارگاه حق تعالی را برای او به یادماندنی کنند. در این مطلب تمام ایده ها و ملزوماتی که برای برگزاری یک جشن تکلیف خاطره انگیز نیاز دارید را معرفی کردیم. برای اطلاع از جدیدترین محصولات جشن تکلیف ما را در شبکه های اجتماعی با آیدی hihijab40@ دنبال کنید.

کانال جشن تکلیف در بله

کانال جشن تکلیف در ایتا

اینستاگرام جشن تکلیف

برای سفارش تم جشن تکلیف، چادر جشن تکلیف و تهیه سایر ملزومات جشن تکلیف با ما تماس بگیرید و یا در پیام رسان های بله و ایتا ثبت سفارش کنید.
۰۹۳۸۵۴۲۹۷۶۰

روایتی از یک مراسم جشن تکلیف خانگی

اگرچه در مدارس برای دختران مکلف مراسم جشن تکلیف برگزار میشود اما برخی خانواده ها برای اینکه انگیزه عبادت را در فرزندشان تقویت کنند با دعوت از دوستان و آشنایان و همسالان دخترشان یک جشن تکلیف خانگی هم برای او برگزار میکنند. البته برخی ها به پاسداشت مقام تکلیف، هرساله این روز را بطور مختصر یا مفصل جشن میگیرند. آنها اعتقاد دارند جشن مکلف شدن بسیار بااهمیت است.

 

در برگزاری مراسم جشن تکلیف هر کس ایده خاص خودش را دارد. اما باتوجه به اینکه برخی موسسات بطور ویژه مجری برگزار کننده مراسم جشن تکلیف شده اند، برخی با مراجعه به این مجموعه ها تمام ملزومات مورد نیاز این جشن را از قبیل تم جشن تکلیف، دکور و تزیینات جشن تکلیف، گیفت جشن تکلیف و هدایا و … را از این مجموعه ها خریداری میکنند.

جشن تکلیف

معمولا دعوت از میهمانان با ارسال کارت‌دعوت انجام می‌شود، کارت دعوت‌هایی که نقاشی دختر باحجابی روی آن چاپ شده است. این کارت دعوت ها در کنار اقلام دیگری تحت عنوان ” تم جشن تکلیف ” به فروش میرسد. اقلام دیگری مثل بشقاب، لیوان، چاقو و چنگال و … هم در بسته تم قرار دارد که زحمت شست و شوی ظروف پس از میهمانی را از دوش میزبان برمیدارد. برای محیط آرایی و تزیینات جشن تکلیف میتوان از مجموعه های فعال در این زمینه کمک گرفت. البته اگر خودتان دست بکار شوید و با ایده های خودتان خانه را تزیین کنید در هزینه های مراسم صرفه جویی کرده اید. اگر هم محیط آرایی نکنید هیچ اتفاقی نمیفتد، اصل جشن دور هم جمع شدن و یادآوری اطاعت خداست.

 

تزیینات جشن تکلیف

 

دکور جشن تکلیف

 

دکور جشن تکلیف

 

غالبا میهمانی با پخش موزیک های مذهبی مخصوص جشن تکلیف شروع می‌شود، موزیک‌هایی که متناسب با حال و هوای مراسم است و مضمونی در رابطه با دختران دارند. بعضی خانواده نیز از خانم های مداح دعوت میکنند تا شعرهای آیینی متناسب با مراسم را بخوانند.

در ادامه دختری که به سن تکلیف رسیده است با چادر جشن تکلیف یا با لباس خاصی که برای مراسم جشن تکلیف دوخته شده در بین مهمانان حاضر می‌شود، پیراهنی بلند با رنگ روشن و روسری. تاج‌گلی هم بر سر میگذارند.

سپس بانوی سخنران و خوش زبانی شروع به صحبت میکند و درمورد اهمیت سن تکلیف و ضرورت اطاعت از خداوند میگوید. سپس میزبان کیک جشن تکلیف را آورده دخترخانم مکلف آن را میبرد و با شیرینی و کوکی جشن تکلیف یا پکیج جشن از میهمانان پذیرایی میشود.

مراسم جشن تکلیف

 

تم جشن تکلیف

 

و بخش پایانی مراسم هم گرفتن عکس‌های یادگاری با دختر خانواده و اهدای هدایاست. اغلب خانواده ها سعی میکنند برای این روز هدایای مذهبی تهیه کنند. هدایایی مانند روسری، سِت حجاب مادر و دختر، چادر، کتاب داستان درمورد حجاب و نماز، کتاب احکام دختران، قرآن و مفاتیح، ساق دست های بچگانه و … خلاصه هدایایی که رنگ و بوی مذهبی داشته باشد. بعضی میزبانان خوش ذوق نیز به رسم یادبود هدایای کوچکی مانند جانمازهای جیبی، پیکسل طرح مذهبی، گیفت جشن تکلیف و … تهیه کرده و به مهمانان هدیه میکنند.

یک رسمی هم بعضی خانواده ها دارند اینست که در مراسم جشن تکلیف پارچه چادری آورده و روی سر دخترشان میاندازند و جلوی مهمانان برایش به اصطلاح چادر میبرند.

گیفت جشن تکلیف

 

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

مراسم جشن تکلیف در مدرسه

در مدارس این مراسم به همین شکل و با کمی تفاوت برگزار میشود. مربی تربیتی قبل از هرچیز برای دعوت از سخنران، انتخاب مجری، ساخت یا سفارش ت، سفارش بسته جشن تکلیف، خرید بسته هدایای کتاب، سفارش کیک جشن تکلیف و پذیرایی مراسم برنامه ریزی میکند. سپس سین برنامه جشن را میچیند. معمولا هم سین برنامه به شکل زیر تنظیم میشود:

تلاوت قرآن توسط یکی از دانش آموزان/ اجرای تئاتر مفهومی با موضوع اطاعت از خداوند، نماز، حجاب و … توسط دانش آموزان و تقدیر از آنان / دعوت از سخنران یا روحانی که تجربه ارتباط موثر با کودکان را داشته باشد و درمورد محرم و نامحرم، نماز و روزه، اخلاق نیکو و حجاب مناسب در جامعه با آنها صحبت کند. / برگزاری مسابقه حفظ قرآن و حدیث به همراه اهدای جوایز/ خواندن سرودهای جشن تکلیف / هدیه دادن بسته جشن تکلیف به دخترها و پوشیدن چادر / گرفتن عکس های یادگاری تکی و دسته جمعی ویژه روز جشن تکلیف / اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت / تهیه یک عهدنامه و خواندن دست جمعی آن بعد از اقامه نماز / پهن کردن سفره جشن تکلیف و پذیرایی / بریدن کیک جشن تکلیف / اهدای بسته کتاب (شامل کتاب قرآن، مفاتیح، آموزش احکام دختران، یک کتاب داستان پیرامون حجاب، نماز و یا زندگی ۱۴معصوم) / اهدای لوح یادبود مراسم / پایان مراسم و بدرقه دانش آموزان با رد کردن آنها از زیر قرآن / فیلمبرداری از مراسم جشن تکلیف و تهیه CD آن.

این مطلب را هم ببینید:   عکس/ 17 مدل گیفت باحجاب برای جشن تکلیف و تولد

جشن تکلیف

مراسم-جشن-تکلیف-مدرسه

جشن تکلیف

جشن تکلیف

مراسم-جشن-تکلیف-مدرسه

 

جشن تکلیف

جشن تکلیف

 

بعد از مراسم هم عکس دانش آموزان را بصورت چاپ شده، روی سی دی یا چاپ شده روی شاسی به آنها هدیه میکنند. شما میتوانید به سلیقه خودتان همه یا چند مورد از موارد بالا را در مدرسه تان اجرا کنید. چندسال پیش مراسمی در شاهچراغ شیراز برگزار شده بود و درآن مجریان برگزاری جشن تکلیف چادرهای سفید و مدل دار به سر داشتند که ایده بسیار جذابی بود. شما هم بعنوان کادر برگزاری مراسم جشن تکلیف میتوانید از این استفاده کنید.

جشن تکلیف

 

در ادامه ملزومات این مراسم را به تفصیل معرفی خواهیم کرد. تصاویری که در این مطلب برای کیک جشن تکلیف، کوکی و گیفت و هدایای جشن تکلیف قرارداده شده، محصولاتی هستند که در این زمینه تولید شده است. شما میتوانید با خلاقیت خودتان طرح های جدیدتری هم بسازید.

تزیینات جشن تکلیف

برای تزیین خانه یا سالن مدرسه دوراه دارید: دکور آماده اجاره کنید. ( تصاویر بالا) یا اینکه خودتان با تهیه پارچه ساتن سفید و رنگی، تور سفید، روبان، انواع بادکنک و گل های تزیینی یک دکور زیبا آماده کنید. میتوانید از ریسه های تم جشن تکلیف هم استفاده کنید. بعد هم با خرید تم جشن تکلیف از تولیدکننده ها روی میز خود را تزیین کنید.

جشن تکلیف

همچنین روی مقوا شعارهای جالبی همچون «روز تولد معنوی تو را تبریک می گوییم» و یا «این جشن بزرگ تکلیف بر شما مبارک باد»، «روز پیوستن تو را به صف موحّدان تبریک می گوییم»، را با خط خوش بنویسید و به دیوارهای محل جشن نصب کنید. همچنین از ابیات شعر زیر هم میتوانید استفاده کنید:

شده ام نه ساله / جشن تکلیف من است

جا نماز و چادر / همه در کیف من است

دین من اسلام است / من مسلمان هستم

می رسد صوت اذان / شاد و خندان هستم

چادری داده به من / هدیه ای مادر من

مثل تاجی از گل / چادرم بر سر من

شده ام نه ساله / بعد از این خوشحالم

چون فرشته شده است / دست هایم، بالم

می پرم رو به خدا / لحظه ی سبز نماز

پنج نوبت هر روز / می کنم راز و نیاز

مثل گل می شکفم / باز در سایه دین

ای خدا! شکر! شدم / زود همسایه ی دین

تم جشن تکلیف

شما میتوانید با تهیه تم جشن تکلیف که در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه میشود، هم تزیینات جشن تکلیف را تکمیل کنید و هم زحمت شست و شوی ظروف بعد از مهمانی را از دوش خود بردارید. پک تم جشن تکلیف دارای اقلامی چون بشقاب، چاقو، چنگال، ظرف پفیلا، ریسخ و … بوده و در بسته های ده تایی و بیست تایی به فروش میرسد. همچنین میتوانید با مراجعه به سایت های عرضه تم سفارشی، تم مورد نظر خود را سفارش دهید.

تم-جشن-تکلیف

تم-جشن-تکلیف

تم-جشن-تکلیف

پذیرایی جشن تکلیف

۱.کیک جشن تکلیف
۲.کوکی جشن تکلیف
۳.سفره جشن تکلیف

شما میتوانید برای این مراسم کیک هم سفارش بدهید. هرکس برای سفارش کیک خلاقیت خاص خودش را دارد. برخی از مدل های موجود در اینترنت ایده میگیرند برخی هم خودشان دست بکار شده و با کمی خلاقیت طرح جدیدی در میاندازند. از میان طرح هایی که برای کیک جشن تکلیف سفارش داده میشود طرح کیک با عروسک های محجبه از همه پرطرفدار تراست. چرا که سن تکلیف سن واجب شدن حجاب به دختران است و قرارگیری یک عروسک محجبه فانتزی و زیبا روی کیک در دخترها حس خوشایندی نسبت به حجاب ایجاد میکند. همچنین میتوانید عکس باحجاب دخترتان را با حجابی زیبا و یا با چادر نمازش روی کیک سفارش بدهید. طرح سجاده نماز هم طرحی است که بیشتر در جشن تکلیف مدارس استفاده میشود. همچنین میتوانید از تاپر کیک کاغذی استفاده کنید. تاپر کیک کاغذی هم ایده جدیدی است و هم به کاهش هزینه های شما کمک میکند.

 

تاپر کیک جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

برای تنقلات جشن هم میتوانید انواع کوکی های جشن تکلیف، کپسول اسمارتیز، فینگرفود و یا بسته آجیل خشکبار، پک میوه و شیرینی را تهیه کنید. برای عصرانه هم ساندویچ الویه یا لقمه نان، پنیر و سبزی پیشنهاد میشود.

جشن تکلیف

 

 

کوکی-جشن-تکلیف-های-حجاب

 

برخی هم برای این جشن سفره ای با چند نوع غذا و ساندویچ ساده بهمراه بسته میوه و خشکبار پهن میکنند.

جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

هدیه جشن تکلیف

هدیه دادن در دین اسلام کاری پسندیده بوده و مورد سفارش اهل بیت است. اگر شما میهمان مراسم جشن تکلیف هستید و به دنبال یک هدیه مناسب برای دختر مکلف هستید گزینه های زیادی پیش روی شماست. منتها در مورد جشن تکلیف باید دقت داشته باشید که هدیه شما صرفا جهت مصرف گرایی نباشد بلکه دربرگیرنده روح اسلامی و عبادی بوده و با این مناسبت تناسب داشته باشد. مثلا اهدای کتب مفید و خواندنی، داستان های اخلاقی و ا جتماعی، ملزومات عبادت و … می تواند تأثیر مثبت و سازنده ای در دخترمکلف به وجود آورد. در زیر لیستی از هدایا و گیفت های مناسب جشن تکلیف خدمت شما ارائه میشود:

این مطلب را هم ببینید:   فیلم: شعر جشن تکلیف با موضوع حجاب

بسته جشن عبادت که شامل چادرنماز، سجاده و کیف است جزء جدایی ناپذیر جشن تکلیف است. در بازار طرح های زیبا و متفاوتی از بسته های جشن تکلیف وجود دارد که برحسب سلیقه میتوانید تهیه کنید.

چادر مشکی مدل دار
تونیک دخترانه
سِت ساق دست و روسری
مقنعه های دخترانه
سِت روسری و ساق مادر و دختر 
قرآن های رنگی
لوح جشن تکلیف یک یادبود برای این است که بچه ها هیچوقت جشن تکلیفشان را فراموش نکنند. (بیشتر در جشن تکلیف مدارس استفاده میشود)
کتاب های اموزشی به انها کمک می کند تا کارهای دینی شان را بهتر انجام دهند. کتابهای زیادی درمورد جشن تکلیف، حجاب و نماز ویژه کودکان منتشر شده است.
مهر رکعت شمار که اگر در بین نماز بچه ها فراموش کردند که رکعت چندم نماز هستند با کمک این مهر به آنها یاداوری میشود.
قبله نما برای بچه ها وسیله جذابی است و بچه ها میتوانند با آن قبله را پیدا کنند.
عطر زدن هم باتوجه به اینکه در هنگام نماز سفارش شده هدیه مناسبی است.

می توانید برای اینکه آنها به نماز و روزه داری شور و اشتیاق داشته باشند هر چند وقت یک بار برای آنها هدایایی تهیه کنید مانند لباس یا چیزهایی که دوست دارند و به آنها بگویید که این هدایا را بابت نماز خواندن یا روزه گرفتنشان به آنها داده اید.

 

 

چادر جشن تکلیف

جشن تکلیف

جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت ها هدایای کوچکی هستند که میزبان مراسم جشن تکلیف به رسم یادبود به میهمانان اهدا میکند. شما میتوانید از انواع گیفت های خوراکی مانند گیفت اسمارتیز ، گیفت جامهری طرحدار ، تسبیح های عروسکی و گلدار و … را به مهمانانتان بعنوان یادبود هدیه دهید.
تسبیح های رنگی گلدوزی : در بازار تسبیح هایی با رنگ های شاد و زیبا وجود دارد که با کمی تزیین میتواند هدیه مناسبی برای جشن تکلیف باشد. بعلاوه تسبیح های گل نمدی و یا روبان دوزی شده هم میتواند هدیه جشن تکلیف باشد.
سجاده و جانماز : میتوانید به تعداد مهمان ها سجاده یا جانماز های کوچک زیبا تهیه کرده و در انتهای جشن تکلیف تقدیم مهمان ها کنید.
گیفت نمدی و خمیری : گیفت های محجبه نمدی و خمیری میتواند مهمانان شما را شگفت زده کند.
پیکسل حجاب: پیکسل حجاب یا جشن تکلیف هم هدیه جالبی برای میهمانانتان خواهد بود.

 

تسبیح عروسکی جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

گیفت تسبیح پسرانه

گیفت جشن تکلیف

گیفت جشن تکلیف

مبتکر جشن تکلیف که بود؟

سید بن طاووس یکی از علمای بزرگ اسلامی و از نوادگان امام حسن مجتبی(ع)، مبتکر جریان جشن تکلیف است. او وقتی پانزده سالش تمام شد و وارد سال شانزدهم شد، گفت باید شاکر باشم که تا دیروز لایق محضر الهی نبودم که خدا با من سخن بگوید؛ لایق نبودم جزو خطاب «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا» باشم، خداوند چیزی از من بخواهد، به من فرمان بدهد و من اطاعت کنم اما از امروز به حدّی رسیدم که خداوند به من دستور می‌دهد، با من حرف می‌زند، مرا مخاطب قرار می‌دهد و این روز عید من است. لذا جشنی گرفت و عدّه‌ای را دعوت کرده، پذیرایی کرد و شیرینی داد.

جشن تکلیف از زبان بزرگان

سیدبن طاووس: فرزندم اگر زنده ماندم هر سال روز تکلیفت را جشن خواهم گرفت!

سید بن طاووس که فقیهی نام آور و از مفاخر علمای شیعه است، نخستین کسی بود که برای فرزند خود «محمّد» جشن تکلیف گرفت. او در کتاب کشف المحجه بفرزندش صفی الدین محمد و دیگران سـفارشات‌ جـالبی در رابطه با جشن تکلیف نـموده که از‌ جمله‌ موضوعات زیر اسـت:

ای فـرزند!هـنگامی که بالغ شدی و خداوند تو را به شرف کمال‌ عقل‌ مفتخر‌ گردانید و به جائی رسیدی که قابلیت داشتی برای خدا نشست و برخاست کنی و با او سـخن بـگوئی‌ و در‌ پیـشگاه مقدسش کمر خدمت ببندی؛ تاریخ آن موقع را یـادداشت کـن‌ و آن را‌ نزد‌ خدا بهترین اوقات خود قرار ده و عید بگیر و هر سال که سن مبارکت به آن وقت‌ رسید‌ شکر‌ گـذاری‌ و صـدقه دادن و خـدمتگذاری خدا را که در آن لحظه گوهر عقل‌ به تو‌ موهبت کرده و بشر افـت‌ دنیا و آخرت راهنمائی فرموده است؛تجدید کن!
ای فرزند!خواهرت «شرف الاشراف‌» را‌ نیز اندکی پیش از آنکه به حد بلوغ بـرسد نـزد خـود خواندم و احکامی‌ را‌ که خداوند از هنگام تکلیف بوی دستور‌ داده‌ و از‌ او خواسته‌ اسـت بـرای او شرح دادم‌ و تفصیل‌ آن را در کتاب «بهجه الثمره» نوشته‌ ام. (فصل ۱۰۳)
ای فرزند!اگر من با فضل و عنایت‌ حضرت‌ بـاری تعالی زنـده مـاندم هر سال‌ روزی‌ را که‌‌ تو‌ به تکلیف‌ مشرف شده‌ ای؛ جشن خواهم گرفت و بـرابر‌ بـا‌ پانـزده سالی که از عمرت گذشته‌ است یکصد و پنجاه دینار(اشرفی)از‌ قرار‌ هر سال ده دینار؛بـه شکرانه ایـن‌ نـعمت عظمی در راه‌ خداوند‌ به فقراء می دهم. فعلا این مقدار‌ به دلم‌ خطور کرده است و اگر بـتوانم بـیشتر انفاق می کنم.
اگر پیش از رسیدن باین‌ آروز‌ رخت بسوی او کشیدم و چشم‌ از‌ دنیا‌ فرو بـستم به تو‌ و غـیر‌ تو وصیت میکنم که روز بالغ شدن و به تکلیف رسیدن‌ خودتان‌ را عـید بـدانید و جشن بگیرید و به شکرانه‌ این‌ موهبت در‌ راه‌ خدا‌ انفاق کنید! سپس به بالین‌ قبر مـن بـیا و آنـچه خداوند به تو ارزانی فرموده و هرکاری در آن روز نموده‌ای برای پدرت نقل‌ کن‌ که از بزرگان گذشته‌ روایت شـده‌ کـه‌ مردگان‌ سخنان‌ کسانی‌ را که به دیدن‌ آنها‌ می آیند و مردمی که اهل ایمان و یـقین می باشند؛ مـی شنوند.

این مطلب را هم ببینید:   عکس/ 17 مدل گیفت باحجاب برای جشن تکلیف و تولد

چند نکته درمورد مراسم جشن تکلیف

مراسم جشن تکلیف مراسمی مذهبی بوده و لذا در این جشن باید برنامه هایى اجرا شود که نعمات الهی و لزوم اطاعت از خداوند را به میهمانان یادآوری کند. از سخنرانان آگاه و خوش ذوقی دعوت کنید که با دلایل منطقی و زبان شیرین درمورد دین صحبت میکنند. سخنرانی که طولانی و خسته کننده نباشد، و به صورت جذاب و مختصر و مفید و حداکثر به مدت ۳۰ـ۲۰ دقیقه انجام شود.

اگر جشن تکلیف خانگی برگزار میکنید، بهتر است با دعوت از همسالان و همکلاسی های دخترتان، همچنین بستگان، دوستان و خانواده هایی که تناسب لازم را با این فضای اخلاقی و معنوی دارند، تأثیر گذاری این جشن را افزایش دهید. حضور همسالان دخترتان باعث میشود آنها نیز بااهمیت به تکلیف رسیدن آشنا شوند.

نکته پایانی اینکه اگرچه برخی این قبیل هزینه ها در مراسم جشن تکلیف را اسراف میدانند اما باید گفت هزینه کردن در امور مذهبی اگر موجب تبلیغ دین و علاقمندی دیگران به امور دینی شود نه تنها اسراف نیست بلکه عملی پسندیده و باقیات صالحات محسوب میشود.

 

 

یک روز صورتی در حسینیه امام خمینی (ره)

در ایام پربرکت ماه رجب و در شب میلاد امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز امروز (جمعه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. این مراسم پرنشاط و معنوی، با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراه بود.

 بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

جشن تکلیفتان را به شما تبریک میگویم. عید ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام را هم به همه‌ی شما دختران عزیزم تبریک عرض میکنم… شما دختران عزیز، نوگلان عزیز من امشب نماز واجبتان را به جماعت در این حسینیه به جا آوردید. خدا ان‌شاءالله قبول کند.

بچه‌های عزیزم، جشن تکلیف یک جشن واقعی است. واقعاً جشن است. واقعاً عید است. چرا؟ چون شما از لحظه‌ای که تکلیف میشوید، با خدای متعال حرف میزنید، خدا با شما حرف میزند. یعنی شما این قابلیت را پیدا کردید که خدای متعال با شما حرف بزند، به شما تکلیف بدهد و شما آن تکلیف را بجا بیاورید. این یک رتبه‌ی با ارزشی است در عالم انسانیت که انسان بشود مخاطب خدا، خدا با انسان حرف بزند.

مراسم جشن تکلیف بیت

* سرودتان خیلی عالی بود. هم شعرش خوب بود، هم آهنگش خوب بود، هم شماها خوب اجرا کردید. … شماها میگفتید اینجا ایران است الان در سرود شما به زیبایی این را تکرار کردید، کشور شما، ایران عزیز شما زنهای بزرگی داشته در گذشته و من به شما بگویم امروز زنهای برجسته‌ی ما از گذشته بسیار بیشتر است. ما زنان برجسته‌ای داریم در همه‌ی بخشهای علمی و عملی و جهادی و مسئولیت‌پذیری و مدیریتی و غیره، زنهای برجسته‌ی مهمی داریم، اینها مایه‌ی افتخارند، زنهای برجسته‌ی در کشور، هر کشوری زنان برجسته‌ای داشته باشد اینها مایه‌ی افتخارند و در کشور ما زیاد هستند و شما سعی کنید جزو این زنان بشوید. چه جوری؟ درس بخوانید، درس‌هایتان را باید خوب بخوانید، تکالیف درسی را باید خوب انجام بدهید، کار کنید، فکر کنید، کتاب بخوانید تا ان‌شاءاللّه جزو زنهای بزرگ بشوید در آینده.

مراسم جشن تکلیف بیت

* آن توصیه‌ای که من میخواهم به شما نوجوانها بکنم، به شما دختران عزیزم توصیه کنم، این است که با خدا دوست بشوید، سعی کنید از همین آغاز نوجوانی‌تان با خداوند مهربان دوست بشوید. دوستی با خدا چه جوری است؟ یکی از راههای دوستی با خدا همین است که شما در نماز با خدا حرف میزنید، توجه داشته باشید که دارید با خدا صحبت میکنید، با خدا حرف میزنید.

مراسم جشن تکلیف بیت

* وقتی نماز میخوانید جوری نماز بخوانید که دارید با خدا حرف میزنید، این میشود دوستی با خدا، یکی از راه‌های دوستی این است. یکی دیگر از راه‌های دوستی هم این است که مواظب باشید آن کارهایی را که خدا گفته نکنید، نکنید. آن چیزهایی را که خدای متعال گفته انجام بدهید، انجام بدهید. راه دوستی با خدا این است و شما امروز دلهای روشنی دارید، دلهای نورانی‌ای دارید، دلهای باصفایی دارید، میتوانید از همین امروز با خدای متعال دوست بشوید.

جشن تکلیف دانش آموزان «جشن فرشته‌ها» با حضور صدها تن از دختران دانش‌آموزی که به سن تکلیف رسیدهاند، با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.